Jak wybrać agencję marketingową?
Posiadanie dobrego produktu to często za mało, by go sprzedać. Klienci muszą dowiedzieć się o jego istnieniu. Nie każdą firmę stać jednak na to, by zapłacić za pracę i utrzymanie pracowników działu marketingu. Z tego powodu na rynku powstało wiele agencji marketingowych. Skąd jednak wiedzieć, która z nich faktycznie skutecznie działa? Dowiedz się, czym kierować się przy wyborze agencji marketingowej.
Czego oczekujesz od agencji?
Każda branża ma swoją specyfikę. Inaczej reklamuje się aplikacje, książki czy artykuły gospodarstwa domowego. Ważne, by odpowiednio przedstawić potencjalnej agencji profil działalności, aby wiedzieli, co sprzedaje twoja firma, jakie ma cele sprzedażowe, wartości, którymi się kieruje. Istotne jest także sprecyzowanie grupy docelowej, analiza konkurencji oraz środków finansowych, jakie jesteśmy skłonni przeznaczyć na działania marketingowe. Czy chcesz sprzedać konkretny produkt, czy zwiększyć świadomość istnienia swojej marki? Kiedy odpowiesz sobie na te pytania, łatwiej będzie ci szukać, w końcu łatwiej jest znaleźć, jeśli sprecyzujemy nasze cele i oczekiwania. Więcej na lublin112.pl.
Sprawdzenie agencji
Kiedy już względnie ustalimy, jakie są nasze oczekiwania, możemy szukać naszego partnera biznesowego. Zanim umówimy się na spotkanie z przedstawicielami agencji, warto przejrzeć strony internetowe i Fanpage danej firmy. Skoro są ekspertami w dziedzinie marketingu, ich profile firmowe powinny być prowadzone w sposób nienaganny. Jeśli już na tym etapie stwierdzisz, że jakość stron jest niska, prawdopodobnie stracisz tylko czas i pieniądze nawiązując współpracę z daną agencją. Przeważnie agencja chwali się swoim doświadczeniem oraz portfolio. Warto przejrzeć, kto już skorzystał z jej usług, jak działają stworzone przez nich strony i profile.
Zakres usług
Agencja zajmuje się tworzeniem stron internetowych, ich projektowaniem oraz wdrażaniem. Prowadzi także kampanie, w tym wysyłkę newsletterów, Google Ads a także prowadzeniem profili w mediach społecznościowych. Dobra agencja zdaje sobie jednak sprawę, że nawet najlepsze narzędzia nie sprawdzą się w każdym profilu działalności. Zapoznaj się, jakie usługi oferuje dana agencja. Posiadanie jednej, sprawdzonej firmy jest o wiele wygodniejsze niż korzystanie z kilku, kiedy od nowa trzeba umawiać się na spotkania i podpisywać umowę. To wszystko pochłania czas, pieniądze.
Specjalizacja
Część agencji marketingowych zajmuje się jedynie danym obszarem lub konkretnymi branżami. Tak zwani „eksperci od wszystkiego” nie istnieją.
Sprawna komunikacja z agencją
Nie bez powodu mówi się, że czas to pieniądz. Podczas umawiania spotkania, na pewno powinniśmy zwrócić uwagę, jak traktuje nas agencja marketingowa. Dodzwoniliśmy się bez problemu? A jeśli nie, to w jakim czasie firma do nas oddzwoniła? Może się też zdarzyć sytuacja, że na początku rzucą wszystko, by odsłużyć nas w terminie, a po podpisaniu umowy nawiązanie kontaktu będzie cudem? Podczas spotkania zwróćmy uwagę na osoby, z którymi rozmawiamy. W przypadku spotkania biznesowego chodzi nam przede wszystkim o konkrety, a nie lanie wody.
Umowa
Najczęściej z agencją podpisujemy umowę. Już na etapie negocjacji powinniśmy poruszyć kwestie, które będzie ona zawierać. Istotne elementy to czas trwania umowy, możliwość wypowiedzenia, dokładny opis usługi oraz kary, czy inne obostrzenia. Pamiętaj, nawiązanie umowy to obustronna współpraca. Każda ze stron ma swoje obowiązki, ale też przywileje.
Najnowsze komentarze